Vítejte na stránce kalimdorfriedchicken.websnadno.cz v sekci PVE info
PvE - infoTady, podobně jako v sekci Guilda - info, naleznete seznam odpovědí na otázky, jež vás určitě napadají, ale báli jste se zeptat. Zde se ale otázky budou točit kolem PvE - cestě, jakou zvolit k raidům, i když jsem teprve čerstvá 70, a když se k nim dostanu, co je nutné vědět a dělat. Seznam otázek, rozepsaných níže: 1) Na co se mám u itemu dívat? Co ty jednotlivé údaje znamenají? 2) Jsem 70, hurá! Chci s vámi začít chodit dungy a hlavně raidy, co pro to mám udělat a kde začít? 3) Jak poznám, že můžu do dungu nebo raidu? Co je to ID? 4) Fajn, tak preq na raid (SSC, TK, Hyjal, BT) mám hotový, co mám mít a vědět, než vlezu do instance? 5) Dobře, prošel jsem si vše z předchozího bodu. Jsem uvnitř instance. Je ještě něco, co bych měl vědět? 6) Jak získávám itemy z raidů? Co jsou Master Loot, rollování, DKP, bidování? 7) Získal jsem item v dungu/raidu. Nechci o něj přijít, kdyby to spadlo. Jak to mám udělat?
Pokud to doteď nevíte, věci nejsou pro všechny stejné. Samozřejmě víte, že plate zbroj na mága prostě neoblečete, protože vám to hra nepovolí. Například healovací cloth armor ale už na mága oblečete. ALE NEDĚLEJTE TO! U itemů se VŠICHNI HNED naučte, že nejen body do vlastností (stamina, agilita...) jsou důležitý. Dívejte se i na to, co je psáno pod staty: 1. Bonus damage – pokud je jeden číselný údaj, jde o věc primárně na dmgera. Pokud ale není jen jeden číselný údaj, je psaný větší bonus heal než bonus damage - jedná se o věc primárně na healera. Někdy se objeví i údaj o přidávání určité many za 5 sekund - to má smysl opět jen pro postavy, které operují s manou. 2. Spell haste = zrychluje kouzlení, spell crit = zvyšuje pravděpodobnost kritického zásahu kouzlem, spell hit = zvyšuje pravděpodobnost zásahu kouzlem (tzn. že vám kouzlo nebude resistnuto), to samý platí pro haste, crit, hit rating s normálními zbraněmi. Dále jde ještě o attack power = ten zvyšuje působenou škodu běžných zbraní. 3. U věcí se sockety je vždy napsaný bonus věci - to znamená, že pokud dáte do věci gemy ve správných barvách, zapne se bonus věci. Ten bonus nemusíte mít, záleží na vás. Můžete do věci dát gemy jakékoli barvy, ale pak přijdete o bonus. Jiné je to u věcí s meta socketem - zde musíte mít ve všech věcech na sobě určitý počet gemů určité barvy, abyste měli bonus. 4. Samozřejmě, že u věci mohou být napsané další věci, jako např. armor ignore (věc snižuje armor na toho, na koho útočíte, tj. dává mu o něco větší dmg), ale to už se dotýká striktně jednotlivých povolání. Stejně tak trinkety mohou mít celou škálu účinků, které na tomto prostoru nelze všechny popsat. Pokud na něco takového narazíte, poradíme přímo ve hře. To už je ale jiný příběh.
Gratuluji, první krok k dosažení vrcholu PvE! Závazná kuchařka (alespoň u nás) neexistuje, ale obecně je určitě třeba nejdříve chodit dungy pro výbavu (pozn. druhou cestou je PvP, kde si přijdete také na velmi slušné věci - S2 výbava je např. u dps wara daleko lepší než T4). Ty bych rozdělil na normal dungy pro 70 a HC dungy. Dungy normal pro 70 slouží hlavně k tomu, abyste nabrali repku. Na co? Potřebujete honored reputaci, aby vás to pustilo do dungů s heroickou obtížností. Např. na Rampy HC potřebujete mít honored reputaci s Thrallmarem. Na všechny HC dungy potřebujete klíče, jež můžete koupit jedině po dosažení honored reputace s tou kterou skupinou. Je nicméně několik výjimek - pro vstup do Shadow Labyrinth (SL), Arcatraz, Shattered Halls a Magister´s Terrace HC (MGT HC) musíte postupovat jinak. V HC dungách si naberete nějaký equip, a pak hurá na raidy. Jak popis preq na raidy, tak na výše zmíněné dungy najdete v sekci Návody na preq. Důležité sdělení - když se někdo snaží a jediný problém menšího dpska je horší výstroj, NESMÍ mu být bráněno v přístupu do HC dungů a nabírání equipu! Naopak se to podporuje! Záleží jen na tom, aby na to tým jako celek měl, tudíž aby nechodily neequipnuté 70 těžší HC dungy. Lehčí HC dungy jsou Rampy, Mechanar, trochu težší už je Slave Pens (SP), docela jde i Mana Tombs (MT) a mimo prvního bosse Sethekk Halls (SH). Naopak mezi nejtěžší patří MGT, Shattered Halls, Botanica, Arcatraz a Underbog. Začněte tedy s těmi lehčími. Na všechny HC dungy jsou daily questy! Všechny se berou bez výjimky v SC, pod hospodou na východě SC, u takových dvou bubáků. Naučte se je automaticky brát, ať tím nezdržujete zbytek party. Na některé dungy ten druhý bubák rozdává daily questy, jež se dají plnit i na normal obtížnost.
Odpověď je dvojí: 1. musíte mít preq a/nebo repku, 2. nesmíte mít ID (žádné nebo jiné než ostatní) na daný dung/raid. ID znamená, že jste už dung/raid šli a většinou i skolili nějakého bosse. Neznamená to, že jste zabili a okradli vše, co tam je. Něco tam může zbýt, ale ID dostanete velmi záhy. Omezuje to nicméně v tom, že s určitým ID - vždy má číselné označení - nemůžete jít s jinými lidmi s jiným ID. Když ale někdo nemá žádné ID na danou akci (třeba SSC raid), může tam vejít s kýmkoli (tj. s lidmi s jakýmkoli ID, ale vždy jen jedním), dostane tak automaticky ID ostatních. Jen díky tomu může jít stejnou instanci s ostatními. ID všeho, co máte na postavě, najdete, když zmáčknete O, zvolíte záložku Raid a kliknete na tlačítko Raid Info.
Udělejte si vždy tuhle předletovou přípravu, než vyrazíte na cestu: 1. Opravdu si buďte jistí, že máte hotový preq na raid. Navíc postavy zapsané v GEMu budou mít přednost, pokud splní nároky na raid kladené (tj. nutný počet healů a tanků, určitá výše DPS). 2. Mít vše potřebné pro sebe, pety i ostatní - jídlo, potky, scrolly, surky na buffy. Lidi, používejte to! Posílí to celý raid, nejen vás. Zejména u bossů všichni povinně jídlo, scrolly, případně i nějakou tu láhev. Pokud nevíte, co si přesně vzít, zeptejte se Bojovníků, Rytířů či Šampionů guildy, poradí vám. A choďte opravení! 3. Být na VT v jedné z místností Gummibear Fighters. Stačí odposlech, nemusíte mluvit. 4. Přečtené a skouknuté taktiky na bossy v raidech! To je důležité, abychom se nezdržovali dlouhým výkladem. Stručně se taktika před bossem někdy shrne, ale jděte do raidu už s informacemi např. z www.wowhead.com. Nebo aspoň mrkněte na taktiky raidů v této sekci, to bude stačit. 5. Čas na raid - je hloupé, pokud se v půlce raidu najednou rozloučíte, aniž jste předtím něco řekli. Neukousneme vás, ale dopředu povězte o svých časových možnostech, ať se můžeme přizpůsobit.
Ano. Ještě několik drobností, aby vše probíhalo hladce: 1. Soustřeďte se a neafkujte! Resp. aspoň řekněte/napište, že budete chvíli mimo, ale jen tehdy, pokud tím nezdržujete zbytečně zbytek raidu, jinak buďte v pohotovosti. Pokud uděláte naschvál či z hrubé nepozornosti nějakou velkou chybu, následkem může být ubrání části DKP, které máte. 2. Poslouchejte pokyny raid leaderů, tanků a lidí, co plánují boj raidu s bossem, abyste věděli, kde stát, co dělat a co ne (např. v Hyjalu nemluvte s žádnými NPC!). 3. Když padne nějaký předmět na disench, všichni passují. Výjimkou je jedině, pokud tu věc potřebujeme na sebe. Jinak se jedná o guildovní suroviny na ench; tyto surky mají jít do GB na enchování guilďáků. 4. Pokud padne Nether Vortex, Heart of Darkness, Marky či jiná určená surovina, všichni opět passují. Bere je pouze určený hráč z vedení, který je po skončení raidu dá do GB, kde čekají na svoje využití ve prospěch guildy.
Master Loot je systém rollování, kdy Master Looter (jeden z hráčů, většinou leader raidu) uděluje itemy, nikdo jiný je nemůže lootovat. To se hodí i v raidech, v nichž se DKP (viz níže) u nás nejede - KZ a ZA. Rollování - Systém přidělování předmětů, aby se zamezilo ninjování. Při rollu se nejdříve hází na to, kdo tu věc potřebuje na sebe. Pokud nikdo takový není, buď se někdo portne zvenčí z gildy, nebo jde věc na disench. Pokud se jen roluje o předmět, normálně napíšete /roll a hra vám hodí nějaké číslo, co všichni vidí. U nás hrajeme na nejvyšší roll, kdo vyhraje, má právo na item (pokud tedy má právo házet si o ten item). Master Looter pak přidělí věc výherci. V raidech jedeme Dragon Kill Points (DKP). To je systém, kdy za každého bosse v raidu je určený počet DKP, jakási odměna za zabití. Za tyto DKP se pak bidují věci, které z bossů vypadnou. Za nic jiného se DKP nezískávají ani neutrácejí, než z bossů v raidu a za itemy z nich. Přesnou výši svých DKP se dozvíte ze sekce DKP, anebo tak, že whispnete DKP leaderovi formulku: !dkp- tak se vám objeví určité číslo, které využijete při bidování. Bidování - Sundáme bosse, dostaneme z něj DKP. Poté nastupuje bidování o věci z něj. To se děje tak, že je zobrazena věc, o níž se biduje, a dán čas, po který se může bidovat. Přesně se musí napsat, a to do raid chatu: !need. Nejvyšší bid vyhrává. Každá věc má svou pevnou hodnotu v DKP, nepřehazuje se, ale jednoduše vyhrává člověk s nejvyšším počtem DKP. Hodnota věci v DKP se po přidělení itemu odečte od množství DKP hráče. Formou, kterou hlasujeme, sice nevidíme přímo v raid chatu, kolik má kdo DKP, ale je to nejsnazší forma bidování. Tabulka DKP a další informace o DKP systému viz článek DKP u nás na webu.
Když získáte item, je důležité dát si hned autosave = napíšete do raidu, guildy nebo normálního mluvení, zkrátka kamkoli: .save. Údajně by to ale nemuselo stačit, proto kdo chce mít jistotu, mělo by zafungovat, abyste někomu dali trade window a klidně i jen pár měďáků, tak by se měl uložit inventář, tj. i věc, kterou jste získali. Dělejte to, nikdy nevíte, kdy spadne server! Náhradu vám za to nikdo nedá. |